Συμπεράσματα από την επίσκεψη στα κεντρικά γραφεία της T-Mobile US στο Σιάτλ.

Δύο μήνες μόλις μετά την επίσημη ένταξη της Cosmote Telekom στο άρμα του πολυεθνικού ομίλου της Deutsche Telekom έχουμε πάρει μόνο μια μικρή γεύση από όλα τα πλεονεκτήματα που φέρνει αυτή η νέα εποχή τόσο για την ελληνική εταιρεία, όσο και για τον καταναλωτή. Η είσοδος της Cosmote στο παγκόσμιο brand της Telekom δεν είναι μόνο μια μετονομασία, αλλά σηματοδοτεί, όπως σημείωναν τότε τα στελέχη της «μια νέα εποχή δυνατοτήτων», την οποία για να την κατανοήσουμε καλύτερα μπορούμε να ρίξουμε μια ματιά στο παγκόσμιο αποτύπωμα του Ομίλου.

Ένα αποτύπωμα που μάλλον είναι πιο ορατό στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, εκεί που η T-Mobile US όχι μόνο αναρριχήθηκε από διεκδικητής σε πρωταγωνιστής της τηλεπικοινωνιακής αγοράς σε μόλις μία δεκαετία, αλλά και γιατί η αμερικανική αγορά παρέχει ίσως το πιο πρόσφορο έδαφος για να καρποφορήσουν ταχύτερα οι πιο τολμηρές ιδέες, υπηρεσίες, προϊόντα, σε σύγκριση με οποιαδήποτε άλλη αγορά στον κόσμο. Και αυτή η απευθείας σύνδεση Ευρώπης – Αμερικής, η παγκόσμια κλίμακα του Ομίλου είναι αυτή που δημιουργεί νέα πλεονεκτήματα και για την Telekom συνολικά, αλλά και για την Cosmote Telekom ειδικά.

5G SA, Τεχνητή Νοημοσύνη, στρατηγικές συνεργασίες με Open AI, Νvidia Space X και πολλά ακόμη

Σε μια περίοδο που στην Ευρώπη η αξιοποίηση του δικτύου 5G Stand Alone ή της τεχνητής νοημοσύνης στη λειτουργία του δικτύου είναι ζητούμενα, στις ΗΠΑ και ειδικότερα στην T-Mobile US έχουμε ήδη εμπορικές υλοποιήσεις. Η αμερικανική θυγατρική είναι όχι μόνο ένας από τους πρώτους παρόχους στον κόσμο που ανέπτυξαν δίκτυο 5G SA (και ο μοναδικός στις ΗΠΑ), αλλά ήδη αποτελεί τον αποκλειστικό συνεργάτη του πυροσβεστικού σώματος της Νέας Υόρκης, το οποίο χρησιμοποιεί το δίκτυο της T-Mobile US για να ανταποκριθεί σε στιγμές κρίσης, αποκτώντας κατά προτεραιότητα πρόσβαση (Τ-Priority). Παράλληλα, το δίκτυο της T-Mobile είναι ένα από τα ελάχιστα στον κόσμο που αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη σε πραγματικό χρόνο για τη βελτιστοποίηση της κίνησης, αλλά και τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης. Μέσω στρατηγικών συνεργασιών με κορυφαίες εταιρείες όπως η NVIDIA, το Google Cloud και η OpenAI, η T-Mobile αναβαθμίζει δυναμικά το δίκτυό της και τα εργαλεία εξυπηρέτησης πελατών.

Η T-Mobile συνεργάζεται με τη SpaceX για τη δημιουργία του πρώτου διαστημικού δικτύου κινητής τηλεφωνίας στις ΗΠΑ. Η υπηρεσία, συνδυάζει τεχνολογίες δορυφορικής και κινητής τηλεφωνίας για να προσφέρει κάλυψη σε περιοχές όπου δεν υπήρχε προηγουμένως δυνατότητα σύνδεσης με επίγειους σταθμούς κινητής. Το Τ-Satellite υποστηρίζει ήδη αποστολή και λήψη SMS, ενώ σύντομα θα επεκταθεί σε MMS, δεδομένα και φωνητικές κλήσεις.

Ειδική μνεία για τα στελέχη της T-Mobile που συμβάλλουν κάθε χρόνο στην ανάπτυξη της εταιρείας.

Δεν είναι τυχαίο λοιπόν που σήμερα το δίκτυο της T-Mobile US αποτελεί το μεγαλύτερο, το ταχύτερο και το πιο βραβευμένο 5G δίκτυο στις ΗΠΑ. Δεν είναι επίσης τυχαία η επένδυση στην καινοτομία, που αποτελεί έναν από τους βασικούς άξονες της τολμηρής στρατηγικής της εταιρείας από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, μαζί με την πελατοκεντρική φιλοσοφία, που είναι διάχυτη στο σύνολο του οργανισμού της.

Μία τολμηρή στρατηγική που οδήγησε σήμερα την T-Mobile US να εξυπηρετεί περίπου 130 εκατομμύρια πελάτες, αλλά και να συνεισφέρει περίπου το 70% των εσόδων του Ομίλου. Μία ριζοσπαστική στρατηγική που εκφράστηκε με το slogan “Un-carrier”, που υιοθετήθηκε το 2013 και ακολουθείται πιστά από τότε μέχρι και σήμερα. Ένα σλόγκαν που περικλείει την πρόθεση της T-Mobile US να σπάει τους φραγμούς της τηλεπικοινωνιακής αγοράς, να λειτουργεί ανατρεπτικά και να δημιουργεί νέα δεδομένα και βέβαια να δίνει τεράστια προσοχή στα ζητούμενα του πελάτη-καταναλωτή.

Το success story της T-Mobile

Η περίοδος 2012-2013 αποτελεί και το χρονικό σημείο σταθμός στην ανάπτυξη της εταιρείας. Η ανάληψη της ηγεσίας από τη θρυλική πλέον για τον Όμιλο προσωπικότητα του Τζον Λεζέρ, ο επαναπροσδιορισμός της ίδιας της εταιρείας με τη φιλοσοφία un-carrier είναι το σημείο εκκίνησης μιας πορείας εκρηκτικής ανάπτυξης για την T-Mobile US. Μόνο το 2013, η T-Mobile US απέκτησε 4,4 εκατ. νέους πελάτες. Από τότε και για 28 διαδοχικά τρίμηνα, η εταιρεία προσέθετε πάνω από 1 εκατ. νέους πελάτες ανά τρίμηνο, επίδοση που αποτελεί μοναδικό ρεκόρ στον κλάδο.

To αποτύπωμα του Τζον Λεζέρ είναι βαθιά χαραγμένο στη λειτουργία της T-Mobile.

Από τέταρτος παίχτης στην αμερικανική αγορά της κινητής τηλεφωνίας τότε, αποτελεί πλέον το δεύτερο μεγαλύτερο πάροχο της χώρας, μετά και από τη mega συγχώνευση με την Sprint τo 2020, η οποία άνηκε κατά πλειοψηφία στον ιαπωνικό κολοσσό SoftBank. Μία συγχώνευση, που όχι μόνο έδωσε ακόμα μεγαλύτερο μέγεθος στην T-Mobile, αλλά κυρίως παρείχε  πρόσβαση στο πολύτιμο φάσμα συχνοτήτων μεσαίας ζώνης της Sprint, ιδιαίτερα στο φάσμα των 2,5 GHz, που αποτέλεσε θεμέλιο λίθο της πρωτοπορίας της στο 5G και της ραγδαίας εξέλιξής της σε ηγέτη του 5G στις ΗΠΑ. Ενδεικτικά, η απόκτηση της Sprint έδωσε την ευχέρεια στην T-Mobile να λανσάρει λύση σταθερού internet μέσω Fixed Wireless Access (FWA) και να μπει γρήγορα στην αγορά του broadband σε περιοχές που οι παραδοσιακές επιλογές ευρυζωνικής πρόσβασης είναι περιορισμένες. Σήμερα, τo T-Mobile 5G Home είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη λύση σταθερού internet στις ΗΠΑ και το χρησιμοποιούν 7 εκατομμύρια πελάτες στη χώρα.

Για τον Srini Gopalan, Chief Operating Officer της T-Mobile US, το success story της T-Mobile US αποδίδεται στην προτεραιότητα που έδωσε η εταιρεία στον πελάτη, όπως και στη λογική διαρκούς αμφισβήτησης των κανόνων της αγοράς, που εκφράζεται από το un – carrier mindset. «Όταν βάζεις τον πελάτη και τις ανάγκες του ως προτεραιότητα τότε έρχονται τα αποτελέσματα» σημείωσε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι «είναι διαρκής η ανάγκη να παραμένουμε περίεργοι, να μην εφησυχάζουμε, να μαθαίνουμε και να εξελισσόμαστε».

Έχοντας κατακτήσει πλέον τον τίτλο του champion, από εκείνο του challenger ο κ. Gopalan σχολίασε ότι «είναι πιο εύκολο να είσαι challenger από το να είσαι champion. Γιατί όταν είσαι challenger είναι πιο εύκολο να κάνεις τολμηρές κινήσεις και να ανέβεις. Όταν έχεις ανέβει ήδη ψηλά, είναι πιο δύσκολο να παραμείνεις.»

Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι η T-Mobile έχει περιορίσει τις τολμηρές κινήσεις της. Ως μία τέτοια είναι και το Network Pass, η δυνατότητα που δίνει η εταιρεία σε πελάτες του ανταγωνισμού να δοκιμάσουν δωρεάν το δίκτυο της και να αποφασίσουν αν θέλουν να αλλάξουν πάροχο. Το Network Pass παρέχεται εύκολα μέσα από την εφαρμογή T-Life της T-Mobile σε όποιον το επιθυμεί, μία δυνατότητα που εξελίσσει το app της εταιρείας, από μία εφαρμογή επιβράβευσης πελατών και σε μία εφαρμογή απόκτησης νέων πελατών.

Αναφερόμενος στην τεχνητή νοημοσύνη, ο κ. Gopalan σημείωσε ότι, σε αντίθεση με εκείνους που θεωρούν το ΑΙ ένα μέσο μείωσης κόστους, εκείνος πιστεύει ότι η καρδιά του ΑΙ είναι η αυτοματοποίηση των ροών εργασίας ή της εμπειρίας του καταναλωτή, Τέτοια παραδείγματα αποτελούν το predictive maintenance για το δίκτυο Fixed Wireless Access που έχει αναπτύξει η εταιρεία, αλλά και προγράμματα AI στην εξυπηρέτηση πελατών μέσα από τα οποία ο call agent γνωρίζει από πριν για ποιο λόγο καλεί ο πελάτης, γεγονός που του δίνει περισσότερο χρόνο για να ανταποκριθεί πιο αποτελεσματικά και να δείξει μεγαλύτερη κατανόηση.

Η σημασία της παγκόσμιας κλίμακας του Ομίλου της Telekom

Όπως ανέφερε ο Srini Gopalan κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στους Έλληνες δημοσιογράφους που επισκεφθήκαμε το Σιάτλ, «το μέγεθος και η παγκόσμια διάσταση του Ομίλου Telekom είναι αυτό που τον κάνει να ξεχωρίζει», προσθέτοντας ότι στις ΗΠΑ υπάρχουν μόλις 4 πάροχοι για ένα πληθυσμό 340 εκατομμυρίων ανθρώπων, όταν στην Ευρώπη υπάρχουν 127 πάροχοι για μικρότερο πληθυσμό. Αυτός ο θρυμματισμός της ευρωπαϊκής αγοράς, όπως ανέφερε, αποτελεί φραγμό για επενδύσεις στην τεχνολογία και στην καινοτομία, σε σύγκριση με την Αμερική. «Για αυτό το μέγεθος και η παγκόσμια κλίμακα της Telekom παίζει μεγάλο ρόλο, καθώς συνεπάγεται την ικανότητα να επενδύεις στην τεχνολογία, να δημιουργείς συνέργειες ανάμεσα σε αγορές και επιτρέπει την ανταλλαγή γνώσεων, ιδεών και ταλέντου», αφού όταν μια εταιρεία του Ομίλου πρωτοπορεί, μοιράζεται την καινοτομία και με τις υπόλοιπες, δημιουργώντας οικονομίες κλίμακας. «Χάρη στο μέγεθός μας έχουμε πρόσβαση σε συνεργασίες με παγκόσμιους κολοσσούς, όπως η Nvidia, η Open AI και η Google» σημείωσε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι αυτό το μέγεθος είναι επίσης κρίσιμο όταν στην περίοδο που διανύουμε γίνονται κβαντικά άλματα σε νέες τεχνολογίες, όπως η τεχνητή νοημοσύνη.

Επενδύοντας στο μέλλον, η T-Mobile έχει δημιουργήσει στο Σιάτλ το Tech Experience 5G Hub, ένα κέντρο τεχνολογικής καινοτομίας, που ενθαρρύνει την ανάπτυξη νέων προϊόντων που αξιοποιούν τη συνδεσιμότητα 5G και τη δημιουργία λύσεων επόμενης γενιάς. Σε αντίθεση με ένα τυπικό innovation lab, το 5G Hub λειτουργεί ως ένα ανοιχτό, συνεργατικό εργαστήριο όπου startups, επιχειρήσεις, προγραμματιστές και φοιτητές μπορούν να πειραματιστούν απευθείας με την υποδομή δικτύου της T-Mobile. Πρόκειται για έναν ευέλικτα σχεδιασμένο χώρο, στον οποίο υπάρχουν χώροι δοκιμών νέων λύσεων και εφαρμογών, διατίθεται πρόσβαση σε δίκτυο 5G, δυνατότητες αξιοποίησης edge computing, network slicing και εγκαταστάσεις ιδιωτικού δικτύου, ενώ εξειδικευμένοι μηχανικοί της T-Mobile παρέχουν πλήρη τεχνολογική υποστήριξη.

Μηχανικοί και συνεργάτες από κορυφαίες εταιρείες τεχνολογίας συνεργάζονται κάτω από τη στέγη του 5G Hub για το μέλλον των δικτύων κινητής τηλεφωνίας, εστιάζοντας μεταξύ άλλων, στα AI RAN δίκτυα, που χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για την καλύτερη απόδοση και διαχείριση της κίνησής τους.

Οι νέες δυνατότητες για την Cosmote Telekom

Όλο το παραπάνω οικοσύστημα, η επίσημη ένταξη της Cosmote Telekom στη μεγάλη οικογένεια της Telekom φέρνει και νέες δυνατότητες τόσο στην ίδια την εταιρεία όσο και στους καταναλωτές. Η ανταλλαγή τεχνογνωσίας, οι οικονομίες κλίμακας, τα παραδείγματα αξιοποίησης της τεχνητής νοημοσύνης που συμβαίνουν συνολικά στον Όμιλο θα αφήσουν και το αποτύπωμά τους στην ελληνική θυγατρική.

Ήδη, εδώ και μερικές ημέρες, οι χρήστες του Cosmote App, συνδρομητές συμβολαίου ή καρτοκινητής μπορούν να έχουν πρόσβαση δωρεάν για ένα χρόνο στο Perplexity AI. Μία εφαρμογή που λειτουργεί ως ψηφιακός / ΑΙ βοηθός για καθημερινές ανάγκες, όπως μετάφραση κειμένων σε πραγματικό χρόνο, λήψη απαντήσεων σε διάφορες ερωτήσεις, ενώ μπορεί ακόμα να γράφει e-mail και να συνοψίζει ή να μεταφράζει κείμενα χωρίς να χρειάζεται η εναλλαγή μεταξύ εφαρμογών. Το πλεονέκτημά του είναι ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί από τη καθημερινότητα μέχρι την έρευνα, καθώς προσφέρει πολλαπλές επιλογές ανάλογα με τις ανάγκες του χρήστη. Ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2022 στο Σαν Φρανσίσκο και σήμερα αποτελεί μια από τις κορυφαίες ΑΙ μηχανές αναζήτησης, παρέχοντας στον χρήστη μια τεράστια δεξαμενή διαδικτυακών πληροφοριών, οι οποίες είναι ακριβείς και επικαιροποιημένες. Εξίσου σημαντικό είναι ότι το Perplexity μπορεί να κάνει κρατήσεις σε εστιατόρια και ταξί, αγορές, παραγγελία φαγητού, να πραγματοποιεί τηλεφωνικές κλήσεις κ.ά. Οι χρήστες το Cosmote App μπορούν να αποκτήσουν το Perplexity AI, μέσα από το νέο tab Magenta Moments, που ήρθε να αντικαταστήσει τη δημοφιλή υπηρεσία Cosmote Deals for You.

Στο ίδιο κάδρο, αυτό που αξιοποιεί τα οφέλη που προκύπτουν από τον Όμιλο της Telekom, εντάσσεται και η ήδη γνωστή συνεργασία με το Netflix, ενώ η νέα εποχή στην εμπειρία του πελάτη εκφράζεται με το νέο σχήμα Magenta One, που συνδέει τα τηλεπικοινωνιακά και τα μη τηλεπικοινωνιακά προϊόντα, αλλά κυρίως τη σημαντική επένδυση που υλοποιείται στον τομέα των δικτύων, τόσο στη σταθερή όσο και στην κινητή τηλεφωνία, έτσι ώστε να προσφέρει στον πελάτη τις καλύτερες δυνατές υπηρεσίες και προηγμένες λύσεις. Η υπηρεσία Cosmote 5G WiFi, που βασίζεται στις ισχυρές υποδομές της Cosmote Telekom σε 5G και 5G+ δίκτυο αποτελεί μία ακόμα επιλογή, ειδικά για τις περιοχές που δεν έχει φθάσει ακόμα η οπτική ίνα. Ήδη, η υπηρεσία μετρά πάνω από 12.000 πελάτες, ενώ το αμέσως επόμενο διάστημα θα εμπλουτιστεί και με υπηρεσία φωνής, καθιστώντας τη μία ολοκληρωμένη λύση σταθερής.