Οι επενδυτές θα οδηγήσουν τις επιχειρήσεις στην αειφορία (vid)

Ένας “πράσινος επενδυτής” είναι ο συνομιλητής μας σ’ αυτή τη συνέντευξη. Με τον Αλβέρτο Ρεβάχ συζητάμε για την αλλαγή προς βιώσιμα και φιλικά για το περιβάλλον επιχειρηματικά μοντέλα. Μια αλλαγή που, όπως σημειώνει, θα έρθει μόνο αν υποστηριχτεί από τα απαραίτητα κεφάλαια.

Στον πρωτεύοντα ρόλο των επενδυτών για την ανάδειξη βιώσιμων προϊόντων ιδεών και τη στροφή των επιχειρήσεων προς την αειφορία δίνει έμφαση ο Αλβέρτος Ρεβάχ, επιχειρηματίας και ιδρυτής της Humble Holdings, μιας Private Equity επενδυτικής εταιρείας.

Μία στροφή που επέλεξε να κάνει και ο ίδιος από τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας και έπειτα, αφήνοντας τότε τα ηνία μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες εισαγωγής αλκοολούχων ποτών της χώρας μας και φορώντας «το μανδύα του πράσινου επενδυτή». Κυριολεκτικά! Άλλωστε το ενδιαφέρον του για τον πλανήτη, ως πολίτη του κόσμου, ήταν και αυτό που του έδωσε τη σπίθα για να στρέψει το ενδιαφέρον του προς την αειφορία.

«Το χρήμα κινεί τον κόσμο» υποστηρίζει ο κ. Ρεβάχ, υπογραμμίζοντας ότι η ροή περισσότερων κεφαλαίων προς πραγματικά καινοτόμες και πράσινες επιχειρήσεις είναι το απαραίτητο συστατικό, που θα επιταχύνει το ρυθμό υιοθέτησης βιώσιμων και φιλικών προς τον πλανήτη προϊόντων, λύσεων και υπηρεσιών. Χωρίς να παραβλέπει το κέρδος, στο οποίο πρέπει να αποσκοπεί κάθε επιχειρηματική προσπάθεια, ο κ. Ρεβάχ έρχεται να προσθέσει δύο ακόμα άξονες που οι εταιρείες θα πρέπει να δώσουν έμφαση: τον πλανήτη και τον άνθρωπο, τον εργαζόμενο.

Βιώσιμο είναι ένα προϊόν με αρνητικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα

Στη συνέντευξη που μας παραχώρησε ο κ. Ρεβάχ σημειώνει ότι για την αντιστροφή της κλιματικής αλλαγής η βιωσιμότητα για τις επιχειρήσεις δεν θα πρέπει να ορίζεται με το μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, αλλά με το αρνητικό. «Βιώσιμο για εμένα δεν είναι ένα προϊόν που διατηρεί το status quo του προβλήματος» τονίζει χαρακτηριστικά.

Αυτή τη φιλοσοφία, την αρχή έχει περάσει και στην πράξη στις εταιρείες που συμμετέχει,  επενδύοντας σε περιβαλλοντολογικές δράσεις (Offsets), που αντιστρέφουν τις επιπτώσεις στο περιβάλλον κατά 110%.

Σημαντικό κομμάτι της επενδυτικής δραστηριότητας του κ. Ρεβάχ αφορά το πεδίο της μόδας και της τροφής, υποστηρίζοντας (άμεσα ή έμμεσα) νέες καινοτόμες επιχειρήσεις. Ιδιαίτερα για τον κλάδο της μόδας, που αποτελεί (αθόρυβα ίσως) έναν από τους μεγαλύτερους ρυπαντές του πλανήτη, ο κ. Ρεβάχ σημειώνει ότι είναι από τους τελευταίους που ξεκίνησαν την αλλαγή, η οποία ωστόσο είναι επιτακτική. «Αν δεν αλλάξει κάτι, το 2050 η βιομηχανία της μόδας θα εκπέμπει το 25% των επιτρεπτών ορίων των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Με τον κ. Ρεβάχ συζητήσαμε επίσης για το ρόλο του Internet στην ανεύρεση πηγών και δικτύων για ένα επιχειρηματία ή επενδυτή που θέλει να κάνει την αλλαγή προς την αειφορία, όπως επίσης και για τα κίνητρα που θα μπορούσαν να δώσουν τα κράτη για να στρέψουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών προς πράσινα προϊόντα και λύσεις. Περισσότερα στο βίντεο που ακολουθεί.

* Ευχαριστούμε τη Blueground για την παραχώρηση του χώρου στον οποίο πραγματοποιήθηκαν τα γυρίσματα της συνέντευξης.