Χαρούμενος οδηγός σημαίνει χαρούμενος πελάτης.

Συζητώντας με ανθρώπους του εμπορίου θα ακούσεις πολύ συχνά την έκφραση «η αγορά είναι πάνω σε ρόδες». Οι αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες, οι νέες υποδομές σε μέχρι πρότινος υποβαθμισμένες γειτονιές, οι παροδικές -ή πιο μόνιμες- οικονομικές συνθήκες, η εξέλιξη της τεχνολογίας μετακινούν το ενδιαφέρον του κοινού σε νέα προϊόντα ή υπηρεσίες, σε ένα κατάστημα έναντι του άλλου, στη μία γειτονιά έναντι μιας άλλης. Αυτή τη διαδικασία αλλαγής θέλουν να υποδείξουν με την παραπάνω έκφραση τα στελέχη. Ο κανόνας βέβαια δεν έχει εφαρμογή μόνο στο εμπόριο, αλλά σε πλήθος αγορών. Πολλώ δε μάλλον σε μια αγορά, όπως αυτή των μεταφορών και των συγκοινωνιών που έτσι κι αλλιώς βρίσκεται σε… ρόδες.

Στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας η αυτοκινητοβιομηχανία εκτιμούσε ότι η εξέλιξη στον κλάδο τα επόμενα 10-15 χρόνια θα είναι μεγαλύτερη, ισχυρότερη, από αυτή των προηγούμενων εκατό χρόνων. Οι εταιρείες δεν απέδιδαν την ολική μεταμόρφωση του κλάδου μόνο στην εξέλιξη των ίδιων των οχημάτων και σε μια ενδεχόμενη ολική στροφή προς νέα καύσιμα, όπως συμβαίνει τώρα με την ηλεκτροκίνηση. Επιπρόσθετα, έβαζαν στο παιχνίδι της αλλαγής τις νέες υπηρεσίες που έφερνε στο προσκήνιο η τεχνολογία και το smartphone, την αλλαγή στάσης των καταναλωτών προς την ιδιοκτησία του αυτοκινήτου και γενικότερα για τις μετακινήσεις τους, καθώς και αρκετές ακόμη παραμέτρους. 

Άλλαξε και ο κλάδος των ταξί

Αναμενόμενα, από τα παραπάνω megatrends δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστος ο κλάδος των ταξί. Στην Ελλάδα τα πρώτα ψήγματα αυτής της αλλαγής τα είδαμε το 2011, όταν και ξεκίνησε η λειτουργία του Beat (τότε Taxibeat). Έντεκα χρόνια πριν η εφαρμογή εύρεσης ταξί κατάφερε αλλάξει την αγορά μέσα από μια απλή ιδέα της κλήσης για μια διαδρομή από το smartphone και ένα app και όχι από τον δρόμο. Μια ιδέα που άλλαξε τη σχέση των καταναλωτών με τους επαγγελματίες οδηγούς και έδιωξε εν πολλοίς τα στερεότυπα για τον κλάδο των ταξί. Από την άλλη πλευρά, για τους συνεργαζόμενους οδηγούς δημιούργησε ένα νέο κανάλι εσόδων, ενώ όσοι έσπευδαν να εμπλουτίσουν την εμπειρία του πελάτη αποκόμιζαν και τα μεγαλύτερα οφέλη.

Κάνοντας ένα γρήγορο flash back στο 2011 διαπιστώνουμε ότι το timing του λανσαρίσματος του Taxibeat ήταν ιδανικό. Βρισκόμαστε σε μια περίοδο που τα smartphones βρίσκονται σε πλήρη άνθηση και τα γρήγορα δίκτυα της κινητής παρέχουν τη δυνατότητα σε εφαρμογές και υπηρεσίες να ανθίσουν. Παράλληλα όμως, είναι και μια περίοδος στην οποία ξεκινάει η κορύφωση της οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα, οπότε οι καταναλωτές χρειάζονται περισσότερους από ένα λόγους για να χρησιμοποιήσουν ταξί στις διαδρομές τους. Αυτούς τους προσφέρει το Taxibeat: κλήση ταξί από εσωτερικό χώρο με ένα κλικ, αξιολόγηση των οδηγών, ακόμα και νέες εμπειρίες, όπως η χρήση WiFi στη διάρκεια της διαδρομής. Για τους συνεργαζόμενους οδηγούς η χρήση της εφαρμογής σήμαινε ότι μπορούσαν να βρουν πελάτες, χωρίς να κάνουν «άδειοι» χιλιόμετρα στους δρόμους της Αθήνας, καταναλώνοντας άσκοπα καύσιμο. Δεν θα πρέπει να παραγνωρίζουμε ότι μείωνε και την επικινδυνότητα του επαγγέλματος, αφού τα στοιχεία των συμβαλλόμενων μιας διαδρομής (οδηγού και πελάτη) ήταν εκ των προτέρων γνωστά σε μια τρίτη οντότητα. Μια win-win δηλαδή λύση, με οφέλη για όλους.

11 χρόνια μετά, το περιβάλλον στην Ελλάδα είναι εντελώς διαφορετικό. To Beat έχει καθιερωθεί στη συνείδηση καταναλωτών και οδηγών, ενώ σε λειτουργία είναι παρόμοιες εφαρμογές είτε από ανεξάρτητες εταιρείες είτε από συνδέσμους ταξί.

Προφανώς στη διάρκεια αυτών των ετών όλες οι εφαρμογές έχουν προχωρήσει στις απαραίτητες αναβαθμίσεις, προκειμένου να επικαιροποιηθούν, ανάλογα με τις ανάγκες της εποχής, και να εμπλουτίσουν την εμπειρία για όλα τα μέρη: καταναλωτές και συνεργαζόμενους οδηγούς.

Εντυπωσιακή αύξηση στη διείσδυση των υπηρεσιών ταξί

Η εξοικείωση των καταναλωτών με κάθε είδους online εφαρμογές, ιδιαίτερα κατά τα δύο χρόνια της πανδημίας, αντανακλάται και στις υπηρεσίες ταξί. Πλέον οι καταναλωτές εμφανίζονται να έχουν κατανοήσει πλήρως τα οφέλη αυτών των υπηρεσιών, με αποτέλεσμα η χρήση τους να παρουσιάζει εντυπωσιακή αύξηση. Όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά παγκοσμίως. Χαρακτηριστικά, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα η παγκόσμια αγορά των online υπηρεσιών ταξί έκλεισε το 2021 στα 31,03 δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ στο τέλος του 2022 αναμένεται ότι θα πλησιάσει τα 35 δισεκατομμύρια, για να φθάσει το 2026 στα 53,5 δισεκατομμύρια (αύξηση που υπερβαίνει το 60% σε βάθος πενταετίας).

Ακόμα μεγαλύτερη είναι η ανάπτυξη στη χώρα μας, καθώς στους Έλληνες χρήστες προστίθεται και το έντονο τουριστικό ρεύμα των τελευταίων χρόνων, ιδιαίτερα στην Αθήνα. Πολύ περισσότερο μέσα στο 2022, όπου ο τουρισμός σπάει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο (σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ μόνο για το πρώτο τρίμηνο, ο κύκλος εργασιών για τις τουριστικές επιχειρήσεις ήταν αυξημένος κατά 205% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι). Ανάλογα έχουν αυξηθεί και τα αιτήματα για διαδρομές ταξί μέσα από πλατφόρμες. Ειδικότερα, για τους πρώτους μήνες του 2022, τα αιτήματα έχουν αυξηθεί κατά 64% σε σχέση με το 2019 (πριν την πανδημία), κατά 113% σε σχέση με το 2020 και κατά 61% σε σχέση με το 2021. Ρυθμοί αύξησης που μεταφράζονται σε πολλές χιλιάδες αιτήματα, τόσα που αρκετές φορές υπερβαίνουν τις δυνατότητες των υπηρεσιών ταξί, ιδιαίτερα στις ώρες αιχμής.

Μάλιστα, η Beat για να κινητοποιήσει περισσότερους οδηγούς να χρησιμοποιούν την πλατφόρμα της προχώρησε ήδη στην εφαρμογή κλιμακωτού εβδομαδιαίου bonus για την εξυπηρέτηση στις συγκεκριμένες ώρες, το οποίο μπορεί να φθάσει έως και τα 460 ευρώ/μήνα, ανά οδηγό. Επιπλέον, κάθε οδηγός που έχει διανύσει έναν αριθμό διαδρομών την εβδομάδα, αλλά έχει ακυρώσεις επιβατών, θα λάβει την ελάχιστη αποζημίωση ακύρωσης από την πλατφόρμα, για κάθε διαδρομή που ο πελάτης ακύρωσε δύο λεπτά μετά την έναρξη της κλήσης.

Το Beat ανταμείβει τους συνεργαζόμενους οδηγούς

Με μια ακόμα κίνηση η Beat έρχεται να κάνει ακόμα πιο στενούς τους δεσμούς της με τους επαγγελματίες οδηγούς ταξί, ανταμείβοντάς τους για κάθε διαδρομή που θα πραγματοποιούν μέσω της εφαρμογής. Tο πρόγραμμα επιβράβευσης «Βeat Drivers Club» προσφέρει αποκλειστικά προνόμια και παροχές σε κάθε απαραίτητη υπηρεσία για την καθημερινότητά τους ως οδηγοί ταξί. Χωρίς προϋποθέσεις, αφού το νέο πρόγραμμα αφορά όλους τους οδηγούς Beat σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με στόχο να συμβάλλει καθοριστικά στην καλύτερη ισορροπία προσωπικής και επαγγελματικής ζωής, την ασφάλεια και τη βελτίωση των εισοδημάτων τους. Προνόμια που ακουμπούν τον τομέα της υγείας, των καθημερινών εξόδων, αλλά και τη συντήρηση του ταξί ή την απόκτηση ενός καινούργιου.

Το Βeat Drivers Club λειτουργεί με πολύ απλό τρόπο, επιβραβεύοντας την εμπιστοσύνη των οδηγών στις διαδρομές που κάνουν μέσω της εφαρμογής. Ανάλογα με το πλήθος των διαδρομών που έχουν πραγματοποιήσει την τελευταία χρονιά οι οδηγοί τοποθετούνται σε μία από τις τρεις βαθμίδες του προγράμματος, χωρίς όμως να παραμένουν σταθερά εκεί. Αντιθέτως, έχουν τη δυνατότητα να ξεκλειδώσουν υψηλότερες βαθμίδες του προγράμματος πιστότητας & επιβράβευσης, κερδίζοντας πόντους, και να επωφεληθούν από ακόμα καλύτερα προνόμια και εκπτώσεις που έχει εξασφαλίσει το Beat αποκλειστικά για αυτούς.

Βαθμίδες, προνόμια και η συλλογή πόντων γίνονται παιχνίδι

Ειδικότερα, το Beat Drivers Club περιλαμβάνει  3 βαθμίδες: All Star, Premium, Standard. Aνάλογα με τη βαθμίδα, τα προνόμια περιλαμβάνουν:

All Star

              •            Δωρεάν ετήσιο ιατρικό έλεγχο σε συνεργασία με Κορυφαία Νοσοκομεία και Διαγνωστικά Κέντρα και 80% έκπτωση για τα μέλη της οικογένειάς σας

              •            20% έκπτωση στα καταστήματα Everest

              •            Δωρεάν αλλαγή λαδιών σε συνεργασία με την Total Energies

              •            18% έκπτωση στην απόκτηση οχήματος Mercedes μοντέλου E 200d sedan και -10% στην απόκτηση των μοντέλων EQA 250, EQA 250+ και EQB 250

Premium

              •            80% έκπτωση σε ετήσιο ιατρικό έλεγχο για εσάς και τα μέλη της οικογένειάς σας σε συνεργασία με Κορυφαία Νοσοκομεία και Διαγνωστικά Κέντρα

              •            20% έκπτωση στα καταστήματα Everest

              •            18% έκπτωση στην απόκτηση οχήματος Mercedes μοντέλου E 200d sedan και -10% στην απόκτηση των μοντέλων EQA 250, EQA 250+ και EQB 250

Standard

              •            20% έκπτωση στα καταστήματα Everest

              •            18% έκπτωση στην απόκτηση οχήματος Mercedes μοντέλου E 200d sedan και -10% στην απόκτηση των μοντέλων EQA 250, EQA 250+ και EQB 250

Όλα τα παραπάνω αποτελούν την αρχική λίστα προνομίων με την έναρξη του προγράμματος, το οποίο θα ανανεώνεται και θα εμπλουτίζεται συνεχώς στους επόμενους μήνες.

Η διαδικασία συλλογής πόντων για το ξεκλείδωμα ανώτερων βαθμίδων είναι εξίσου απλή. Κάθε οδηγός, για κάθε διαδρομή κερδίζει ένα πόντο, ενώ οι διαδρομές στις ώρες αιχμής και σε συνήθεις ή δημοφιλείς ώρες διασκέδασης, δίνουν τρεις πόντους στους οδηγούς, ενώ οι διαδρομές B2B Hotels συμμετέχουν κανονικά.

Η επαναξιολόγηση της βαθμίδας και οι αλλαγές των επιπέδων θα πραγματοποιούνται στο τέλος κάθε τριμήνου. Για παράδειγμα, όταν ολοκληρωθεί το 5ο τρίμηνο του προγράμματος, οι πόντοι που συγκεντρώθηκαν κατά το 1ο τρίμηνο θα διαγραφούν και ο μηχανισμός θα υπολογίσει τους πόντους κατά τα 2ο, 3ο, 4ο και 5ο τρίμηνα.

Το Βeat Drivers Club αποτελεί το πρώτο πρόγραμμα πιστότητας και επιβράβευσης οδηγών ταξί στην ελληνική αγορά, φέρνοντας προνόμια και οφέλη πρωτόγνωρα για τον επαγγελματικό τους κλάδο.

* Περισσότερες λεπτομέρειες για το πρόγραμμα BEAT DRIVERS CLUB μπορείτε να βρείτε εδώ.